Allmänna villkor
1. Köp
1.1 Träffande av avtal
Vid beställning, via Internet, träffas avtal om köp när du väljer att bekräfta köp i kassan. En orderbekräftelse skickas till dig via e-post när du genomfört köpet. Spara ditt ordernummer. Vi ingår endast avtal med myndig person.
2. Priser och betalning
2.1 Pris
I priserna ingår moms. Om frakt tillkommer anges detta i kassan. Avgifter för betalningsalternativ anges även det i kassan.
2.3 Återbetalning
Eventuella återbetalningar görs i första hand till ditt bankkonto. Återbetalningen sker normalt inom 10 arbetsdagar från att vi mottagit och godkänt din retur.
3 Leveranser
3.1 Leveranstid
Leveranstiden är 1-3 vardagar. Order som inkommit före klockan 09:00 skickas samma dag. Vi reserverar oss mot förseningar som vi inte kan råda över. Skulle en försening uppstå kontaktar vi dig. Du som konsumenten har då rätt att häva köpet utan kostnad.
3.2 Leveranssätt
Vi levererar med Bring eller PostNord
3.3 Ej utlöst order
Löser du inte ut ditt paket debiteras du för de omkostnader de orsakat som, frakt fram och tillbaka, emballage paketering osv.
4. Ångerrätt
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 kalenderdagar från det att du tagit emot varan. Vid ångerrätt behöver vi din hjälp att tillhandahålla produkten till oss. Vid ångerrätt och reklamation ombesörjer du själv transport av varan till vårt lager efter kontakt med vår kundservice. Utöver denna garanti har Herbalife Nutrition en 30-dagar-pengarna-tillbaka-garanti, denna gäller utöver dina övriga rättigheter. Du som kund har enligt lag rätt att öppna förpackningen och undersöka varan.
Vid uttnytjande av ångerrätten, kontakta oss via e-mail eller skriv till:
Fridwhealth
Claes-Håkan Martinsson
Västra Ringvägen 43
432 66 VEDDIGE
5. Fel i vara
Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice direkt för snabbaste service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrat att undersöka varan vid leverans. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar. Skicka varan i det skick den mottogs, åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri, rätt vara. Vid försäljning till konsument (privatperson) gäller enligt konsumentköplagen att Fridwhealth och Claes-Håkan Martinsson Frid vid köp gjort av konsument ska avhjälpa felet eller företa omleverans om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för Fridwhealth. Fridwhealth har vidare alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation, eller byta mot en felfri vara.
5.1 Reklamationer
Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet.
6. Lager
Alla varor finns i lager för omgående leverans.
7. Personskydd och dataskydd
Vi använder dessa uppgifter endast för att skicka dig den information du bett om eller kommer att be om vi senare tillfälle. Din personliga information endast att lämnas ut till våra partners om detta krävs, Klarna och Herbalife. I övrigt kommer inte din information att ges bort, säljas eller göras tillgänglig för tredje part. Vi respekterar ditt privatliv och behandlar dina uppgifter med diskretion. Om du vid något tillfälle inte vill mottaga mer information från oss så kan du klicka på en länk i informationen som skickas till dig. Om du vill uppgradera din information eller radera den helt så kan du göra det genom att skicka ett e-mail till oss. Du har rätt att begära ett registerutdrag för att kunna kontrollera vilken information som finns registrerad om dig.
8. Tvist
Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.
9. Herbalife Nutritions viktkontrollsystem – Redogörelse
Alla viktkontrollpåståenden hänvisas till Herbalife Nutritions viktkontrollsystem vilket omfattar, bland annat, en balanserad kost, regelbunden motion, ett lämpligt intag av vätska dagligen och tillräckligt med vila.”
10. Kontaktuppgifter
Oberoende Herbalife medlem
Fridwhealth
Claes-Håkan Martinsson
Västra Ringvägen 43
432 66 VEDDIGE
E-post: kontakt@fridwhealth.se
Org nr: 730214-XXXX